הכנה ליום המא״ה

מקסמו את היכולות שלכם

הידעת?
על פי רוב מי שמצליחה ומקבלת את התפקיד היא זו שהגיעה מוכנה!

הכנה ליום המא״ה

לא משנה אם אתם מופנמים, מתקשים, מפוחדים או מבולבלים… ליום המא״ה אדאג שתגיעו בטוחים ומוכנים!

הנה ההזדמנות המשמעותית ביותר שלכם להשפיע על שיבוצכם לצה״ל. 

זהו יום מרגש, אינטנסיבי וחשוב ביותר, בו תדרשו להשקיע את כל כוחכם.

לאחר שתבחנו בשלוש תחנות ומבחנים ממוחשבים תקבלו ציון בשנים עשר מדדים, אשר ירכיבו לבסוף את הצפ״ת (ציון פרופיל תעסוקתי) שלכם.

ציון זה וציוני הצו הראשון הם שיפתחו בפניכם את האפשרות לשרת ביחידות ובתפקידים השונים.

נשמע יום חשוב, נכון?

נכון מאוד!!! כי ככל שתצליחו יותר – תקבלו תפקידים טובים יותר.

״אני מופנם, אבל יודע לעבוד בצוות מצויין, איך אני מעביר את זה בתחנת הדינאמיקה הקבוצתית?״ – שאלה חשובה שפתרונה קל! שחר בסופו של דבר קיבל 4 (מ-5) לאחר שפירשנו יחדיו את הרעיון העומד מאחורי המבחנים השונים, כך שלבסוף ידע להביא לידי ביטוי טת יכולותיו הקיימות והרלוונטיות, עליהן הוא נבחן בדינאמיקה הקבוצתית, בתחנת ההדרכה ו סימולציות הבין-אישיות!

אביגיל לא הצליחה להתארגן נכון לתחנת ההדרכה וטענה כי ״אני חוטפת בלאק אווט בכל פעם שאני מנסה לתרגל״. מעבר לציון במדד ׳הדרכה׳, בתחנת ההדרכה נבחנים מדדים חשובים נוספים על כן, היה לה חשוב להגיע מוכנה ובעיקר בטוחה. לאחר תרגול והבנת ההישגים הנדרשים בתחנה זו, היא הצליחה למקסם את היכולות הקיימות בה ולקבל את הציון 5 מ-5! היום, אביגיל היא מדריכה סימולטור.

שאלות ותשובות

משמעות ראשי התיבות של יום המא"ה הוא יום מיון איתור והתאמה!
ביום המאה תדרשו להציג יכולות וכישורים כך שצה"ל יוכל ללמוד עליכם ועל יכולתכם. בהתאם לכך, יותאמו לכם תפקידים שיפתחו בפניכם בשאלון ההעדפות.
בסיום יום המא"ה תקבלו ציון פרופיל תעסוקתי (צפ"ת) המורכב מכמה ציונים של 12 מדדים שונים, אשר נקבעו במהלך תחנות המיון שיש ביום המא"ה. הציונים שתקבלו יקבעו אם אתם עומדים בתנאי הסף של התפקידים השונים בצה״ל ועל כן, המטרה היא למקסם ככל הניתן את הציונים שלכם על מנת שתוכלו לעמוד בתנאי הסף של כמה שיותר תפקידים. למה? כדי שיכולת הבחירה שלכם תהיה רבה יותר בשאלון ההעדפות.

בשונה מהצו הראשון, יום המא״ה מתנהל על ידי גופים אזרחיים ומקצועיים, המספקים שירות לצה"ל – מכון ׳אדם מילא׳ מבצע את יום המא״ה לבנות ואילו מכון ׳קינן שפי׳, לבנים.
אי הגעה ליום המא״ה או לחלקו משמע, תפקידים מצומצמים מאוד שיפתחו בפניכם בשאלון ההעדפות. בנוסף, לא תוכלו לקבל בעתיד שאלון העדפות ולהתמיין לתפקידים הדורשים את המיון ולכן צה"ל ייקבע את השיבוץ שלכם לפי צרכיו.

תהליך ההתקשרות ביום המאה מתנהל ברובו באמצעות מסרונים:

  • מסרון ראשון: לאחר השלמת הצו הראשון, תקבלו הודעה בה תדרשו לאשר השתתפותכם ביום המא״ה אליו תזומנו. לא תאשרו – לא תשתתפו!
  •   מסרון שני: יום יומיים לפני יום המא״ה, תקבלו הודעה המפרטת את כל המידע אודות תהליך המיון והכללים, לפיהם יש לפעול. ודאו כי קיימת הצהרה בריאות במידה ותדרשו לה.
  • מסרון שלישי: בבוקר עצמו של יום המא״ה תקבלו הודעה הכוללת קישור למבחנים הפסיכוטכניים או קישור לזום המשמש ליתר התחנות וזאת, בהתאם לחלק ממנו תתחילו. בנוסף לקישור זה, תדרשו להצטרף לקבוצת וואטסאפ דרך קישור נוסף, קבוצה שדרכה תוכלו לקבל מענה מול מאבחנים ומאבחנות אשר ילוו אתכם ביום זה.
  • מסרון רביעי: לאחר סיום החלק הראשון (זוכרים ישנם שני חלקי מבחנים – מבחנים ממוחשבים ומבחני זום) תקבלו קישור למעבר לחלק השני.

ביום המאה אתם עתידים להיבחן ב – 5 חלקים שונים בסדר אקראי ובשתי דרכים: מבחנים ממוחשבים ומבחנים דרך הזום.

  • מבחנים ממוחשבים – אלו הם המבחנים הפסיכוטכניים, השונים מהמבחנים הפסיכוטכניים של הצו ראשון המכונים גם מבחני הדפ״ר. במבחני הדפ״ר אתם נבחנים על יכולות חשיבה ואילו במבחנים הפסיכוטכניים של יום המאה אתם נבחנים על יכולות של קשב מתמשך, יכולות טכניות, עיבוד מידע, תפיסה מרחבית ויכולות ניהול וארגון. 
  • מבחנים דרך הזום – המבחנים המתבצעים דרך הזום הם: תחנת הדרכה, תחנת דינאמיקה קבוצתית ותחנת סימולציות בין אישיות.

    רגע… אמרנו 5 חלקים…

    1. מבחנים פסיכוטכניים
    2. תחנת הדרכה
    3. תחנת סימולציות בין אישיות
    4. תחנת דינמיקה קבוצתית…

    חסר לנו אחד…
          5. הצגה עצמית – לא לשכוח!!!
           אמנם לא תמיד יקראו לחלק זה כך באופן רשמי ואולי לא נאמר או אתם לא חושבים שבחלק זה נאספים עליכם נתונים, אבל באופן בלתי פורמלי ולא מודע זו הנקודה                 הראשונה בה המאבחנים (ויתר המלש״בים הנבחנים) מתחילים לאסוף עליכם נתונים, מידע ורושם!!
           היו חכמים ומוכנים כבר אז: איך אתם מדברים? איך אתם נראים? מה שפת הגוף שלכם? שאלות מהותיות ומשמעותן לתשומת לבכם!

יום המא״ה אורך 5-7 שעות בין השעות 8:00-16:00. יש לעלות לזום חצי שעה לפחות לפני תחילת היום, על מנת לוודא תקינות ועמידה בכללים. ניתן לבקש ממיטב מבעוד מועד התאמת שעות במידה ואתם מבצעים את היום הזה מחו"ל.

ניתן לבצע את יום המא״ה גם במכון המיון הרלוונטי (׳אדם מילא׳ לבנות ו׳קינן שפי׳ לבנים בתל אביב, חיפה, באר שבע, ירושלים) במידת ומסיבה כלשהי אינכם יכולים לבצעו מהבית.

ציוני יום המא״ה מרכיבים את ציון הפרופיל התעסוקתי (צפ"ת) שלכם, המבטא 12 יכולות תעסוקתיות, ומורכב מ- 12 תתי ציונים (מדדים), הנעים בין 1-5.

יכולות תעסוקתיות:

  • בינאישי: הדרכה, טיפול באדם, פיקוד, עבודת צוות
  • קוגניטיבי: הפעלה טכנית, עיבוד מידע, תפיסה מרחבית
  • אישיות: השקעה והתמדה, מסגרתיות, בשלות ובגרות
  • ביצוע: ניהול וארגון, קשב מתמשך


לכל תפקיד בצה״ל מוגדר אילו יכולות וכישורים נדרשים על מנת לאייש אותו. כאשר הציונים שלכם עומדים בדרישות תפקיד כלשהו יש סיכוי גבוה שתקבלו זימון למיון לתפקיד זה.

שלבים בתהליך הגיוס​

שלב ראשון
הכנה לצו ראשון

למידע על השלב הראשון >>

05.
יום המא"ה [זום]

4 תחנות:

  1. מבחנים פסיכוטכניים
  2. תחנת הדרכה
  3. סימולציות בין-אישיות
  4. דינאמיקה קבוצתית
06.
תוצאות יום המא"ה​

קבלת תוצאות יום המא״ה לאחר כשבוע לערך.

שלב שלישי
שאלון העדפות​

למידע על השלב השלישי >>